پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226740
دولتمردان به جاي حاشيه پردازي در سايه انتخابات به فکر حل مشکلات اساسي کشور و مردم باشند
تاریخ انتشار : 1395/07/30 18:11:42
نمایش : 1153
امام جمعه شهرکرد اشتغال، سردرگمي‌هاي اداري و پاسخ درست و صحيح از ادرات نگرفتن، ايجاد مفاسد اداري و سياسي و اقتصادي را از دغدغه‌ها و مطالبات مردم دانست و گفت: مردم از دولتمردان و قواي سه گانه و به ويژه قوه مجريه انتظار دارند که به جاي حاشيه‌پردازي و درسايه انتخابات برخي تريبون‌ها را زير سوال بردن و بعضي مطالبي که انتظار از آن‌ها نيست، گفتن به فکر حل مشکلات اساسي کشور و آنان باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  مشکات برين حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگري امام خميني (ره) نسبت به تصويب قانون کاپيتولاسيون گفت: متأسفانه حاکميت آن زمان کشور بر اثر ضعف و وابستگي به آمريکا که بقاء و ماندگاري خود را در سايه همين وابستگي مي ديد و پناهگاه نداشتن در ميان مردم اين قانون ذلت بار را پذيرفت و با آن نيز افتخار مي کرد.

امام جمعه شهرکرد نتيجه وابستگي هر امتي، کشور و ملتي ضعف و رخت بربستن عزت آن کشور است که به برکت انقلاب اسلامي نه  تنها اين قانون لغو شد بلکه عزت و سربلندي را نه تنها براي مردم و کشور ايران بلکه براي سراسر دنيا و ملت هاي مستضعف و مظلوم به ارمغان آورد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام تاکيد کرد: مبادا کساني بخواهند به گذشته بازگردند و نگاه به غرب را دوباره احياء کنند و هوس کنند که پاي آمريکا را به داخل کشور باز کنند که قطعا اين خسارت و خطري بزرگ براي انقلاب خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اين که نظام سلطه در مقام نفوذ به همه کشورها است افزود: اقتضاء نظام سلطه سلطه گري و نفوذ به داخل کشورها است و هر کجا هم سلطه‌گري و غلبه پيدا کند، آن ملت و کشور از خود ديگر إراده و اختياري ندارد که به برکت انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران دست سلطه گري از کشور قطع شد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام با تاکيد بر اين آمريکايي ها امروز به شدت به دنبال نفوذ در داخل کشور هستند تصريح کرد: آن‌ها براي نفوذ به داخل کشور از راه گفت‌وگو و کانال ارتباطي و مذاکره وارد شده‌اند تا شايد به اين وسيله بتوانند به دوران قبل از انقلاب و سلطه‌گري خود بازگردند.

نماينده ولي‌فقيه در استان انقلاب اسلامي ايران به برکت رهبري هاي داهيانه‌هاي امام خميني(ره) و جانفشاني رزمندگان و شهدا و پيوند امت با ولايت 38 سال است که راه سلطه گري را بر استکبار جهاني آمريکا بسته است و هر کجا هم که خواسته اند به داخل کشور نفوذ پيدا کنند با اقتدار و وحدت و همدلي جلوي آن ها را گرفته اند و امروز آمريکايي ها کاملا احساس مي کنند که بازي را باخته اند

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام با اشاره به اعتراف رسانه هاي بيگانه و وابسته غرب به دست آوردن نداشتن برجام جز ايجاد کردن کانال ارتباطي با ايران  خاطرنشان کرد: آمريکايي ها به وسيله برجام يک کانال ارتباطي براي آن ها با کشور است اميدوار شدند که راه براي نفوذ در کشور باز شود و بتوانند به وسيله اين کانال و نگاه منفعلانه برخي مسئولان راه را براي خودشان باز کنند و نظام را از درون استحاله کنند.

امام جمعه شهرکرد با تاکيد بر اين که آمريکايي ها بيش از همه به مذاکره با ايران نيازمند بودند خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران اگر پاي ميز مذاکره با آمريکا نشست نه براي آن بود که از آن ها امتيازي بگيرد و چيزي به ما بدهند و درسايه آن ها به مقصد برسيم  بلکه با اين مذاکره خواست بار ديگر حقانيت خودش را به جهانيان اثبات کند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان از عملکرد بَد برخي‌ها در داخل  نسبت به مذاکرات انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مذاکره نتيجه ديگري داد و همه اعتراف کردند که آمريکايي‌ها بد عهد هستند و چهره‌اش در اين مذاکرات براي همه روشن شد و بيشتر از اين هم روشن مي شود اما بايد مراقب بود تا راه براي نفوذ اين ها به داخل کشور باز نشود.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام انقلاب اسلامي در منطقه و جهان را داراي يک جايگاه رفيع دانست و گفت: امروز جبهه مقاومت در سوريه، عراق، لبنان و يمن علي رغم اين که آمريکايي ها و اروپايي ها و حکومت هاي خودباخته در منطقه تلاش مي کنند آن ها را زمين گير کنند اما به برکت و در سايه انقلاب اسلامي دست برتر را دارد و آن ها هستند که دشمن را زمين گير کرده اند.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز جبهه مقاومت در عراق مي رود که موصل را کاملا آزاد کنند و نه تنها آرزوي داعش و گروه هاي تروريستي را که در مقام آن بودند که دولت گسترده اي براي خودشان در منطقه شکل بدهند نا اميد و نقش بر آب کند بلکه آن ها امروز از منطقه پا به فرار گذاشته اند که همه اين ها بيان گر قدرت مقاومت در منطقه است.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام تاکيدکرد: امروز جبهه مقاومت و مردم يمن با قدرت در برابر دشمن ايستاده اند و روز به روز دشمن در حال عقب نشيني است که همه اين دستاوردها و برکات در سايه انقلابي اسلامي رقم خورده است

نماينده ولي فقيه در استان با انتقاد از کساني که اقتدار انقلابي اسلامي را در منطقه ناديده مي گيرند و به دشمن وابسته مي شوند خاطرنشان کرد: انسان تاسف مي خورد که چرا برخي ها نمي خواهند قدرت  انقلاب اسلامي ايران در منطقه را مشاهده کنند و تصور مي کنند براي کسب اقتدار بايد به آمريکايي ها و بيگانه وابسته شد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام خطاب به کساني که به بيگانه دل‌خوش هستند توصيه کرد: بيدار شويد و به خود بياييد و به خود رحم کنيد و پيش از آن که با ذلت رسوا شويد با  عزت از اين مسائل دست برداريد و به دامن ملت بازگرديد و با دستان ضعيف خودتان به انقلاب آسيب نرسانيد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه اشتغال، سردرگمي‌هاي اداري و پاسخ درست و صحيح از ادرات نگرفتن، ايجاد مفاسد اداري و سياسي و اقتصادي را از دغدغه‌ها و مطالبات مردم دانست و گفت:  مردم از دولتمردان و قواي سه گانه و به ويژه قوه مجريه انتظار دارند که به جاي حاشيه‌پردازي و درسايه انتخابات بعضي حرف‌ها را زدند و برخي تريبون‌ها را زير سوال بردن و بعضي مطالبي که انتظار از آن‌ها نيست، گفتن به فکر حل مشکلات اساسي کشور و آنان باشند

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام نماز جمعه را تريبون مقدس و محل عبادت مردم دانست و تاکيد کرد:  نماز جمعه از ايمان و عدالت نشات مي‌گيرد و نبايد به خاطر برخي سياسي‌بازي‌‌ها اين تريبون توسط برخي از مسئولان زير سوال برود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: متأسفانه آقاياني مي‌توانند قشنگ حرف بزنند و برخي عبارت‌ها را کنار هم رديف کنند ولطيفه‌گوي خوبي باشند و مثلا سردار عَلم و قَلم و حَرم رديف کنند و با اين گونه لطيفه‌گويي و رديف کردن اين گونه الفاظ،  تريبون‌هاي مقدس مانند نماز جمعه را زير سوال ببرند اما درحالي که به جاي اين حرف‌هاي به ظاهر قشنگ بايد به کاهش مفاسد اداري و اقتصادي بپردازند و در ادارات براي مردم تسهيلات ايجاد کنند و جلوي حيف و ميل بيت المال را بگيرند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام با اشاره به خبرهاي بَدي که از آمار اشتغال در کشور به گوش مي رسد افزود: با کمال تاسف در آمارها گفته مي شود که استان چهارمحال و بختياري بالاترين نرخ بيکاري را در کشور دارد که بايد مسئولان اين مسائل مهم را مورد توجه قرار بدهند.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به مراجعات بسيار مردم به دفتر نماينده ولي فقيه در استان و ائمه جمعه استان براي رفع اين مشکلات خاطرنشان کرد: مردم فراوان به بنده مراجعه مي‌کنند و درخواست  اشتغال و حل مشکلات مالي دارند در حالي که هيچ امکاناتي در اختيار ما نيست و نمي دانم چه پاسخي بدهيم اما به دليل بار سنگين مشکلات و پناه گاه نداشتن مردم در جايي ديگر به ائمه جمعه پناه مي‌آورند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام در جمع بندي اين بخش از سخنان تاکيد کرد: دولتمردان و مسئولان به جاي حاشيه‌پردازي و گرفتار بازگيري‌هاي سياسي‌شدن و  نگاه به انتخابات آينده داشتن، به اين مسائل کليدي کشور رسيدگي کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با توصيه همگان به رعايت تقواي الهي افزود: اهل تقوا مراقب است که مبادا اين تقوايي که در سايه ايمان و عمل صالح به دست آورده در برابر ضعف نسبت به دنيا، مال، شهوت و مقام و پست از دست ندهد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام به اول آبان سالروز شهادت شهيد سيد مصطفي خميني فرزن برومند امام اشاره کرد و گفت: امام خميني (ره) بايد ظرافت و آينده نگري بسيار تحسين برانگيز که حاکي از ايمان و تقواي ايشان بود مرگ آقا مصطفي خميني را از الطاف الهي بيان کرد و گويا همان روز مي دانست که مرگ فرزندشان جرغه انقلاب را شعله ور مي کند و مردم خونشان به جوش مي آيد و انقلاب شکل مي گيرد.

نماينده ولي فقيه در استان خاطرنشان کرد: امام در سايه تقوا و ايمان به جايگاه بلند معرفت و بينش رسيده بود و هر کس اين مسير را طي کند قطعا خداي متعال بالاترين بينش و فراست را به او عطا مي کند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام همچنين به روز آمار و برنامه ريزي نيز اشاره کرد و گفت: اين روزها شاهد سرشماري نفوس و مسکن در کشور هستيم ما مردم ما نيز در مرحله اول ثبت نام اينترنتي آن مشارکت بسيار خوبي داشتند که بيان گر مشارکت خوب مردم در تعيين سرنوشت خودشان و همکاري با مسئولان است.

امام جمعه شهرکرد گفت: مشارکت بالاي شما در ثبت نام اينترنتي نفوس و مسکن در دنيا يک جايگاه بلندي پيدا کرده و آن هم مهم است همين مشارکت و ارائه آمار دقيق و شفاف  شما براي برنامه ريزي درست و مبنايي در کشور است.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌نکونام همچنين سوم آبان سالروز تاسيس سازمان ملل را يادآور شد و گفت: متاسفانه اين سازمان سازمان ملل نيست بلکه سازمان قدرت‌ها است که در اختيار چند قدرت جهاني و زورگو است که به هر شکلي که بخواهند در کشورها نفوذ و سلطه و ظلم و ستم مي کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html